kontralt

O artyście

„Stagione” – magazyn Musiktheater an der Wien – opisuje Sonję Runje w numerze 4/23 jako jeden z najpiękniejszych barokowych głosów naszych czasów. Młoda śpiewaczka wykonywała już takie role jak tytułowe partie w Amadigi i Giulio Cesare Händla, Griseldzie Bononciniego, Orfeuszu i Eurydyce Glucka (Orfeusz), a także Disinganno w Trionfo del Tempo e del Disinganno Händla, Calipso w Polifemo Porpory, Bradamante i Alcina w Orlando furioso Vivaldiego, Acheloo w La lotta d’Ercole con Acheloo Steffaniego, Czarownica w Dydonie i Eneaszu Purcella, Erenice w Venceslao Caldary, Isabella w L’italiana in Algeri Rossiniego, Sesto w La clemenza di Tito Mozarta, Mercédès w Carmen Bizeta i Maddalena w Rigoletto Verdiego.

Sonja Runje jest często zapraszana jako śpiewaczka oratoryjna i koncertowa. W jej repertuarze znajdują się kompozycje Bacha: Msza h-moll, Oratorium na Boże Narodzenie, Pasja wg św. Mateusza i kantaty (BWV 54, 11, 151), Händla: Mesjasz, Dixit Dominus i Il dolce tempo, Vivaldiego: Gloria i Stabat Mater, Stabat Mater Pergolesiego, Ach, dass ich Wassers gnug hätte J.Ch. Bacha, Msza Nelsońska Haydna, Requiem i Missa Brevis B-dur Mozarta, Sen nocy letniej i Eliasz Mendelssohna-Bartholdy’ego, Rapsodia na alt Brahmsa, Requiem Duruflé, Oratorio de Noël Saint-Saënsa; II Symfonia Mahlera, IX Symfonia Beethovena, Winterreise Schuberta, Canciones Amatorias Brouwera.

Sonja Runje ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną przy Uniwersytecie w Zagrzebiu, uzyskując tytuł magistra śpiewu operowego pod kierunkiem Martiny Gojčety Silić. Obecnie regularnie współpracuje z Evą Blahovą w Bratysławie. Dla Sonji najważniejszymi wydarzeniami sezonu 2024/25 będzie tytułowa rola w Giulio Cesare w operze w Kolonii, partia Farnace (Mitridate, re di Ponto) w Opéra de Lausanne i rola Bradamante w Orlando furioso Vivaldiego w ramach Festiwalu Oper Barokowych w Bayreuth.

Artysta nie bierze udziału w żadnych wydarzeniach.