bas
O artyście
Aktualne angaże operowe Artura Jandy obejmują role takie jak Escamillo w Carmen w Operze Santiago de Chile i Operze Narodowej w Warszawie, Zweiter Soldat w Salome w Teatrze San Carlo w Neapolu, Don Alfonso w Così fan tutte w Operze Narodowej w Warszawie, Truffaldino w Ariadne auf Naxos z Nederlandse Reisopera, Pizarro w Fidelio w Operze Bałtyckiej, Figaro w Le nozze di Figaro, Papageno w Die Zauberflöte oraz Eneasza w Dido and Aeneas z Warszawską Operą Kameralną.
Na scenie koncertowej Artura Jandę można usłyszeć w Stabat Mater Rossiniego z Berlin Philharmonischer Chor, II Symfonii Góreckiego w Filharmonii Krakowskiej, Stabat Mater Rossiniego w Filharmonii Łódzkiej, Siedmiu bramach Jerozolimy Pendereckiego w Filharmonii Bydgoskiej oraz Magnificat Bacha w Filharmonii Narodowej w Warszawie.
Artur Janda posiada w repertuarze m.in. role tytułowe w Don Giovannim i Imeneo, a także role Zbigniewa w Strasznym dworze, Komisarza w Cardillac Hindemitha, Achillasa w Giulio Cesare, Orbazzana w Tancredi, Alidora w La Cenerentola, Selima w Il turco in Italia, Papagena w Die Zauberflöte i Dulcamary w L’elisir d’amore.
Wśród licznych nagród przyznanych Arturowi Jandzie należy wyróżnić dwa Fryderyki: pierwszy za Najwybitniejsze Polskie Nagranie Muzyczne za album Where Are You. Pieces From Warsaw z zespołem proMODERN oraz drugi w kategorii Album Muzyki Dawnej Roku za nagranie Antonio Caldara – Maddalena ai piedi di Cristo. Otrzymał także Srebrny Krzyż Zasługi od Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2020 r.
Artur Janda był nominowany do Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Śpiewak Operowy w latach 2019, 2020 i 2022.
Artur Janda ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie, gdzie studiował pod kierunkiem Anny Radziejewskiej w Katedrze Śpiewu Solowego oraz Kazimierza Gierżoda w Katedrze Fortepianu.